reklama

Zubná turistika na Ukrajinu.

Zdravotníctvo je v týchto dňoch často spomínané a vyslovované slovo. Sledujeme vyhlásenia o rôznych spôsoboch šetrenia, rušenie lôžok, oddelení a dokonca aj nemocníc. V médiách prebieha množstvo príspevkov a reportáží k tomuto závažnému problému. V tomto článku by som sa chcel venovať tejto problematike ako obyčajný občan, neovplyvnený politikou ani lobingom.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (8)
Obrázok blogu
(zdroj: http://www.profimedia.sk/fotografie/zubna-vrtacka-a-usta/0048247)

 Dnes v televíznych novinách na jednej televíznej stanici bola zaujímavá reportáž o zubnej turistike našich občanov na Ukrajinu. Reportáž bola vedená v duchu, že nie všetko čo je lacné je aj dobré a môže byť problém s reklamáciou pri nekvalitnej službe. S touto časťou celkom aj súhlasím, ale je tu aj iný pohľad. Moje deti mali pred niekoľkými rokmi detskú zubárku, ktorá mala špičkovo zariadenú ambulanciu s televízorom a DVD prehrávačom, kde púšťala deťom rozprávky. Pravidelne sme chodili na preventívne prehliadky, ktoré sú u detí dvakrát ročne. Tieto prehliadky sú hradené zdravotnou poisťovňou v plnom rozsahu, ale mi sme stále odchádzali o niekoľko stovák ľahší. Postupom času sa tieto platby stupňovali, až do dňa keď si zubárka odo mňa pri jednej takejto preventívnej prehliadke detí vypýtala takmer 1000,- Sk. To už bola posledná kvapka v pohári mojej trpezlivosti a tak som si vyžiadal zdravotné karty a prešiel k inej pani zubárke. Je to staršia pani, ktorá nemá honosnú ambulanciu, má štandardné vybavenie a vynikajúcu prácu. Od toho času platíme len za nadštandardné výkony nehradené zdravotnou poisťovňou. S podobnou skúsenosťou skončila aj manželka, ktorej jej bývalá zubárka asi polroka liečila jeden zub s týždennými návštevami. Samozrejme každá návšteva obnášala výmenu vložky a stála cez 100,- Sk. Po výmene zubárky sa zub zázračne vyliečil za týždeň a dokonca bez poplatku. Z toho plynie, že nebol ani tak chorý zub, ale skôr stará zubárka, ktorá pravdepodobne naťahovala liečenie a pre zisk niekoľkých stovák bola ochotná nechať pacienta polroka znášať bolesť.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

 Po týchto skúsenostiach ak by naša rodina nenatrafila náhodou na našu terajšiu poctivú doktorku, tak asi by som riskol návštevu zubárky radšej na Ukrajine, lebo nie som presvedčený, o kvalite práce niektorých našich zubárov aj napriek možnosti reklamácie, ktorá má neistý výsledok.

 Ako riešiť takéto situácie? Obrátil by som sa na skúsenosti našich Rakúskych susedov, kde každému poistencovi raz ročne pošlú zrozumiteľný výpis, kde je uvedená platba za jednotlivé vykonané ošetrenia aj s doplatkom pacienta. Aj u nás si samozrejme pacient môže overiť platby na poisťovni, ale musí tam fyzicky prísť a poprípade si vystáť dlhú radu. Takýto automatický systém by zaviedol príliš veľa svetla do nášho zdravotníctva a to pravdepodobne niektorým ľuďom nie veľmi vyhovuje.

Marek Novák

Marek Novák

Bloger 
  • Počet článkov:  7
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Mám 41 rokov a patrím k realistom, aj keď je niekedy príjemné mať pekné sny ktoré dodávajú človeku silu. ( Doplňujem na základe reakcii na článok bezzubá polícia, nie som Kotlebov priaznivec a nikdy nim nebudem, obuv je turisticka, nakoľko je to fotka z mapovania v teréne ) Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu