reklama

Ako si kúpiť predražený a nekvalitný výrobok

V posledných rokoch sa na Slovensku rozbehlo množstvo ankiet a prieskumov. Mladý anketári okupujú verejné priestranstvá, obchodné domy a priestory s výskytom početnejších skupín ľudí. Stretnutie s nimi má takmer identický priebeh. Treba zodpovedať zopár otázok týkajúcich sa rôznych tém a na záver uviesť svoju adresu a telefónne číslo a samozrejme sa podpísať, s odôvodnením, že anketové lístky sú zlosovateľné a osobné údaje sú potrebné, aby bolo možné oznámiť a doručiť výhru.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (12)

Mnoho ľudí čo sa podobných ankiet zúčastnilo časom na nich zabudne a tak keď im zazvoní telefón a ozve sa príjemný hlas oznamujúci výhru sú milo prekvapený a nadšený. Telefonistka im gratuluje k výhre ospevuje vec ktorú vyhrali a na záver uvedie len maličkú podmienku na získanie výhry. Je potrebné zorganizovať predvádzaciu akciu s účasťou určitého počtu osôb. Padne tu aj uistenie, že nie je potrebné nič kupovať, len si vypočuť prezentáciu ich výrobkov.

 Také šťastie postihlo aj mňa. Zúčastnil som sa ankety a samozrejme som vyhral úžasný mixér. O podobných akciách som už počul a tak som bol zvedavý na priebeh tej našej. Podarilo sa mi presvedčiť na účasť švagrinú s priateľom, sesternicu s manželom a krstnú mamu. Nadišiel deň D. Pani v stredných rokoch zastavila pred našou bránou a z kufra auta vytiahla dve velikánske cestovné tašky.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

 Pekne sme sa všetci usadili a začala prezentácia. Hneď na začiatku sme boli poučený o nezdravom životnom štýle, nedostatku pohybu a tichom zabijakovi čiže vysokom krvnom tlaku. Počas tejto časti pani vytiahla elektrický tlakomer a všetci sme si odmerali krvný tlak. Samozrejme tento tlakomer opísala, že je najlepší zo všetkých najlepších a zakúpiť si ho môžme len počas tejto prezentácie za veľmi výhodnú cenu. ( Podotýkam, že počas predstavovania som nepostrehol aby mala pani nejaký titul, ktorý by naznačoval jej vzdelanie v oblasti medicíny, alebo výživy, jedine ak by mala nejakú strednú zdravotnú školu, alebo niečo podobné. )

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ďalšia časť už prebiehala v kuchyni, nakoľko hlavný prezentovaný produkt bol kuchynský riad. Postupne nám v rôznych hrncoch a panviciach pripravila rozličné jedlá takmer bez tuku. Počas varenia chválila tieto hrnce, opisovala ich kvalitu s tým, že sa im vyrovná jedine značka Zepter. Prirodzene riady jej firmy sú neporovnateľne lacnejšie. Cez všetky ruky kolovali prezentované výrobky a švagrinin priateľ po bližšom prezretí utrúsil poznámku o ich nekvalite a hlavne o zlom opracovaní, čo naša pani ignorovala. Prezentácia pokračovala prednáškou o významných úsporách plynu a elektriny pri varení na jej náčiní. ( Pri cene týchto riadov a skutočnosti, že u nás doma sa varí len v sobotu a nedeľu je návratnosť viazaná na úsporu plynu asi 100 rokov )

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 Konečne nadišiel dlho očakávaný záver. V prvom rade som ja slávnostne obdržal multifunkčný mixér a následne sme sa dozvedeli aj cenu za ktorú si môžme hneď kúpiť prezentované výrobky. Ale pekne poporiadku. Ako prvú prezradila cenu základného hrnca 330,-€. Všetci sme ostali ticho, ale naša pani s tajomným výrazom a zvonivým hlasom na nás vybafla, že máme šťastie a v tejto cene dostaneme aj ostatné hrnce a panvice. Zase zavládlo ticho. Znovu tajomný výraz a slová o ešte väčšom šťastí s tým, že k hrncom dostaneme deku a vankúš z drahého ovčieho rúna. Zase ticho. Ešte tajomnejší výraz a neskutočné šťastie v podobe parafínových obkladov len za 50,-€. Pravdaže počas každého prídavku jej hlas a nadšenie viac a viac silneli.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 No mňa ani ostatných nenadchla až tak, aby sme sa chystali niečo kúpiť, čo som deklaroval už telefonistke na začiatku tohto príbehu. Naša pani bola veľmi rozčarovaná a začala nás emotívne presviedčať, že nám nezáleží na našom zdraví a jedine s jej výrobkami prežijeme v zdraví rok 3000. Dostali sme ešte chvíľu na zamyslenie, ale ani tak sme si nevstúpili do svedomia vedome hazardujúc so svojím zdravím. Nuž čo iné ostávalo nášmu anjelovi len sa zlostne pobaliť a odísť.

 Tu by príbeh mohol končiť, ale asi o mesiac mi zase zvoní telefón. Ďalší nadšený hlas oznamuje, že som šťastným výhercom a tento krát je výhra sada tanierov. Telefonistke hovorím, že s ťažkým srdcom musím výhru odmietnuť, nakoľko ich podmienku pozvať niekoľko ľudí nedokážem splniť. Pani na druhom konci telefónu sa ma pýta ako je to možné či ja nemám žiadnych známych? A ja jej odpovedám no mám, ale keď im to ešte raz spravím, že ich pozvem na podobnú akciu tak už nebudem mať. Ešte raz som poďakoval za výhru a rozlúčili sme sa.

 Záver je jasný. Účasťou na podobných anketách nerobíme nič iné, len napĺňame databázy rôznych firiem, ktoré ich následne pravdepodobne za finančnú odmenu posúvajú iným spoločnostiam. Tieto sa nám snažia predať predražené a nekvalitné výrobky. O nekvalite môžem tvrdiť aj keď som si nič nekúpil preto, že vyhratý mixér vydržal tri použitia aj napriek uisteniu, že sa jedná o najkvalitnejší výrobok aký môžem dostať. Neexistuje k nemu žiadny servis ani žiadna záruka. Tak stojí si pod schodmi a čaká na voľné miesto v kontajneri. Keby sa niekto ohradil, že on nedal pri ankete súhlas na takéto konanie nech si len spomenie na svoj podpis a na zopár riadkov s malými písmenkami.

Marek Novák

Marek Novák

Bloger 
  • Počet článkov:  7
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Mám 41 rokov a patrím k realistom, aj keď je niekedy príjemné mať pekné sny ktoré dodávajú človeku silu. ( Doplňujem na základe reakcii na článok bezzubá polícia, nie som Kotlebov priaznivec a nikdy nim nebudem, obuv je turisticka, nakoľko je to fotka z mapovania v teréne ) Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu